Tuesday, March 06, 2007

berätta för kunderna..

Jag tycker det är lite svårt det här med att berätta för kunderna om att jag ska sluta. Ska jag skriva ett mail apropå ingenting och till vilka kan man fråga sig? Jag vill ju säga det till de man pratar mest med så de måste jag höra av mig till, helt klart, men det känns lite dumt att bara skriva hej, hörrni, jag ska sluta. Det känns som att det borde bli i samband med ngn bokning så att det lixom faller sig mer naturligt att man faktiskt pratar med de. Sen vet man inte hur mkt man kan berätta heller. Kanske inte ska prata om min (mkt) bättre lön och kanske inte var jag ska? Fast å andra sidan ska jag ju jobba med grupper så de kan ju inte komma med mig på det viset så egentligen borde det inte vara ngn fara.
Idag har jag iaf sagt det till två personer som nästan alltid bokar via mig. Om ngn annan svarar i telefon så frågar de efter mig. De tyckte det var tråkigt att jag slutar. Fast till de har jag sagt som det är, att jag fått en fast tjänst och att jag har ett vikariat nu. Det rättfärdigar en hel del. Och båda två sa att de förstod mig helt klart.

No comments: