Friday, December 15, 2006

Hockeyfeber

Den fjärde januari är det tydligen storsatsning på hockey. Jag tänkte köpa mig en biljett till matchen och se till att festa lite med grabbarna. Kan bli kul. Det kostar bara hundra spänn så det kan det ju helt klart vara värt. Ska in till stan nu efter jobbet och tjacka plåtar.

Fy fan va skönt att det är fredag!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag funderar på att göra en kyrka istället för ett vanligt hus. Jag brukar ju inte göra ngt vanligt pepparkakshus. Förra året gjorde jag en krubba med jesusbarn och allt. Det var jättefint! Det var tre vise män som kom med sina gåvor också. Och så stod det på bordet under adventstjärnan som fick symbolisera betlehems stjärna. Året innan gjorde vi en fjällstuga med tillhörande skidbacke och staket plus skidor och stavar. Så nu känner jag definitivt pressen. Men jag ska ta kort på det och sätta in här så ni får se resultatet. Jag har ju internet hemma och en digitalkamera.

I, kan du berätta hur man lägger in en bild? Jag har absolut ingen aning.

2 comments:

idasol said...

Jag vill också gå och festa med grabbarna... :-(

Vad gullig du är, vilket gulligt inägg på min blogg jag blir så glad!

Om du är inne på New post och skriver så finns det en liten symbol högst upp (bredvid där man får fet stil och kursiv etc) som ser ut som en liten bild. Add image står det. Sen klarar du nog av det efter det, det står precis vad man ska göra. Kul att se ditt pepparkaksbygge!

Anonymous said...

jag vill också se. jag är sjukt pepp på pepparkaksbygge, men tror att det här kan bli det första året som jag inte bygger nåt. men jag tänkte gå och kolla på pepparkakshusen på arkitekturmuseet i alla fall, så jag får någon pepparkakshus-känsla i alla fall.