Wednesday, December 27, 2006

sjukt segt här..

Jag har typ ingenting att göra och det ringer inte särskilt mkt. Jag är lite uttråkad helt enkelt. Sitter och surfar runt. Är inne på IKEA och tittar på sängstommar.

Vi hade ju tänkt köpa en TV på mellandagsrean men vi blev helt matta av allt folk så vi åkte hem med lite kattmat och kristaller till lådan. Vi bestämde oss för att lägga undan ca 1000sek i månaden tills vi tycker att det är dags att köpa en ordentlig. Och om vi hittar ett bra erbjudande och får pengar över är det förstås bara en bonus.
Jag lägger undan 500kr i månaden till mig själv. Jag lyckades att inte ta något av de pengarna nu i jultiderna, det var bra jobbat! Det är för att det ska finnas en buffert att ta av om det skulle bli kris ngn gång (igen) i mitt liv. Det är inte roligt att vara fattig. Men lite kanske får gå till reskassa när vi ska till Italien... Nu är det bara tre månader kvar! Tjoho! Och bara två månader kvar till Kittelfjäll. Där går det förstås lite pengar, liftkort och sånt tex.

No comments: