Tuesday, December 12, 2006

Julkonsert och middag

Jag var på julkonsert igår. Det var väl trevligt men kören var väl sådär måste jag säga. Det var ju ingen himlastormande fantastisk upplevelse direkt men det var väl trevligt. Det var inte alla gånger sången var 100% om man får säga så, de tappade lite toner och så där. Efter julkonserten bestämde vårat sällskap oss för att gå och äta och tänkte att vi tar väl Helenes Krog på Fridhemsplan, det är ju pålitligt. Herregud, vilken katastrof.
Stämningen i personalen var inte direkt julig och glädjestrålande, snarare mörk och hängde tung i luften. Personen som serverade oss var inte så trevlig men okej, det kan man ju köpa i början. Sen tog det mer än 50 min att få maten. En tjej kom efter en bra stund och sa att bången hade gått sönder så ordern hade inte levererats till kockarna. När maten väl kom var den sådär måste jag säga men man blev ju mätt iaf... =)
Vi sa när vi skulle betala att vi kunde få ngn kompensation för förseningen till den personen som kommit med maten (en tredje människa) men han skakade på huvet och sa att vi fick prata med vår servitör. Men han sa att han inte kunde göra ngt.

Jag vet inte, jag är kanske gnällig nu. Men det var så många saker som lixom inte stämde så hela upplevelsen blev faktiskt rätt trist. De fick inte en krona i dricks.

No comments: