Thursday, December 21, 2006

Köttbullarna konstart

Jadu, det är inte lätt att göra julköttbullar minsann. Jag och P försökte oss på det igår. Det gick bra till slut men vi började steka i en panna där allting fastnade så alla rasade sönder och blev smulor. P blir så sjukt frustrerad när saker och ting inte blir som han vill men han tog det med jämnmod faktiskt. Hur som helst gjorde vi också revbensspjällen igår. Så nu är det klart. Det som behövs lagas nu är: glögg, skinka, bröd och lite godis kanske. Min mor gör förstås laxpaten och jansson hoppar vi över i år. Det går så att säga, framåt.

Ikväll kommer syster med familj! Ja va kul det ska bli! Jag längtar så mycket!

3 comments:

idasol said...

Nej det är ju sjukt svårt att få dem runda. Jag tänkte ju göra ett försök senare ikväll.

Vad kul att famlijen kommer! Ska de bo hos er?

sarpo said...

Nej, de ska bo hos mor. Vi får väl se hur de ska få plats. De har ju inte ens sett hennes lägenhet eller så. Det är ju en helt annan sak än huset.

Men det blir nog bra. Jag tänkte att om det blir trångt kanske killarna kunde sova hos oss ngn natt men vi har ju inga extrasängar... Så då får de sova på soffan och hur kul är det.

Studiomannen said...

God jul darling!