Tuesday, December 05, 2006

En helt ny människa

Jag känner mig som en helt ny människa.

Jag har varit sjuk och det var såklart inte kul. Men jag har sovit, sovit, sovit och sovit och nu har jag äntligen fått lite liv i mitt huvud igen. Jag känner att jag mår mycket bättre. Hela den här hösten är det jag som har varit här hela tiden. Alla andra har varit borta i omgångar, jag är den enda som varit här hela tiden. Det känns som att det blev lite mkt helt enkelt, särskilt ihop med att plugga deltid på Södertörn och eftersom jag började jobba i juni och är helt "ny" i branschen. Jag tror att jag fick en liten släng av att ha jobbat för mycket helt enkelt. Plus att det varit höst förstås. Men nu mår jag mycket bättre.

Och igår höll jag mitt examinations tal i Retorik. Jag blev godkänd! Hurra! Nu är det bara hemtentan kvar och sen är jag av med den delen i vilket fall. Det har varit roligt men jäkligt tufft faktiskt. Men jag kan tänka mig att kommer jag in i vår så kommer jag sätta mig i skolbänken igen, bara för att. Jag fixar inte att ha för lite att göra.

Hursomhelst, nu är jag tillbaka!

3 comments:

Anonymous said...

hej hopp
Du e dum om du pluggar nästa termin oxå jag lovar att du inte komer få för lite att göra även om du inte pluggar ta ett lite lugnt! Varför stressa genom livet passa på att njuta lite av det oxå.(Bara för att jag bryr mig massa om dig)

sarpo said...

Hej, du har nog rätt Tess. Och jag vet det egentligen men jag känner också mig själv och ofta tror jag att det blir lättare än man kan tro. Som tex när jag hade tre jobb samtidigt.

Fast, jag kan ju när som helst läsa vidare, det behöver ju inte bli i vår.

Kanske ska ta det lite lugnt.

Anonymous said...

åh vad bra att du är tillbaka, jag har saknat dig!

håller med dig om att det är svårt att ha för lite att göra. visst behöver man varva ner ibland och ta det lugnt. det är lätt att ta på sig för mycket och slita ut sig. samtidigt kan jag bli stressad av det också. känn efter och gör vad som känns bäst.