Thursday, December 14, 2006

sjuk...

Min kollega har varit sjuk sen i måndags och inte ringt en enda gång hit till kontoret men han gick hem tidigare i måndags för att han inte mådde bra. Det han hann göra innan han gick var att ändra sitt frånvaromeddelande på mailen så att det står att han kommer tillbala den 15dec, dvs imorgon fredag. Jag vet inte, är inte det lite mysko..?

De gånger jag har sjukat mig härifrån har jag faktiskt varit sjuk. Det har aldrig hänt att jag sjukat mig pga bakfylla, trots att jag och T har en tendens att dricka öl på vardagar och inte på helger. Det är högst ovanligt för att vara mig.

Idag ska P gå och välja tapeter till vårat vardagsrum, vi får ju hela omtapetserat. Han ringde och sa att det bara fanns fula och då sa jag att han fick välja den som var bäst för ngt måste vi ju ta när vi ändå får det gratis hela rummet. Plus att det kommer ju inte ändras i sortimentet så det kommer ju bli ngn av de som finns där nu ändå. Så jag tror han till slut valde en som liknade den rostfärg vi hade i Hagsätra-trean. Det låter ju bra tycker jag.

2 comments:

idasol said...

Har han kommit tillbaka idag? Det låter ju verkligen skumt. Jag menar, sjukat sig har man ju gjort några gånger i livet men då mörkar man ju, man kan ju inte säga att oj vad sjuk jag blev men jag kommer tillbaka på fredag!

Hej, minns t ex när jag sjukade mig för att vi skulle åka till skottland och hälsa på kirsty! :-)

sarpo said...

japp, han är tillbaka idag. Lite mysko faktiskt måste jag säga. Men du vet, man kan ju alltid skylla på årstiden så här års. "det är väl nåt som går!" typ.

Ja, hej, va sjukt egentligen. Jag tror jag har sjukat mig för att åka på match och sånt också. =)