Wednesday, December 06, 2006

Julklappar och jobb

Jag har massor av tankar i mitt huvud just nu om julklappar. Min syster har skrivit en alldeles utmärkt önskelista till mig för hennes familj (för typ första gången nånsin) och där finns det en hel del smått och gott att plocka från. Fram för allt till killarna. Sjukt svårt att komma på ngt själv, även om jag säkert kommer på några småsaker i vilket fall sen.
Jaha, sitter och planerar julmaten också. Jag har kommit på att jag kan köpa sån där 5-minuters sill så kan man krydda den själv och hälla upp i en trevlig burk och låtsas att man gjort hela lagen och allt. =) Det blir bra. Så det ska jag göra. Och sen hade vi tänkt ha revbensspjäll, det brukar vi faktiskt inte ha men tänkte att det är ju gott så det blir bra.

Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet just nu. Har lixom inget fokus direkt. Det är iofs rätt lugnt här nu och lugnare blir det väl ju närmare jul vi kommer. Men det är också rätt skönt på ett sätt om man tänker på hur sjukt jobbigt det kan vara när det är som mest. Kanske inte får ihop så mkt övertidstimmar i december dock...

No comments: