Tuesday, December 19, 2006

simsalabim

Nu har jag bara typ tre klappar kvar. Men som P sa till mig igår, som att jag inte kommer handla mer än de tre innan julafton är här. Inte så troligt. Det kommer jag verkligen göra.

Nu har jag skickat in min hemtenta till urkund och till min lärare. Usch. Hursomhelst så har jag i vilket fall lämnat in ngt. Om det sedan måste kompletteras (stor risk för det!) så har jag iaf en grund att stå på och det finns en chans att bli godkänd. Kanske fel sätt att se det på men men... För övrigt har jag blivit villkorligt antagen till vårens kurs, måste kunna bevisa att jag har behörighet (dvs gk1) bara. Men jag måste nog strunta i det för att behålla min mentala hälsa. Vi får väl se helt enkelt.

Handlade julmat igår, inte så farligt. Jag tycker bara inte att jag fick med mig ngt hem. Det kändes som att det var jättelite grejer. Inte bra. Kan bero på att julskinka inte införskaffades.

4 comments:

idasol said...

Hej vad duktig du är! När ska du ut och köpa de tre klapparna? Kanske kunde vi sammanstråla och ta en fika eller så kan jag bara hänga efter dig i affärer... Förlåt att jag tjatar, jag vet att du är upptagen men skulle vara himla trevligt att ses. :-)

Ska på magnus betner på lördag så fram tills dess är jag ledig. Om jag inte åker in till BB förstås, då kan det bli lite svårt att komma ifrån.

sarpo said...

Ida, vi kanske kan mötas upp på fredag. Då är jag nämligen julledig, tjoho! Men å andra sidan har jag sjuuuuuuuuuukt mkt saker som ska göras då. Typ julstäda, pynta, köpa gran, köpa sista julmaten, laga julmat och köpa de sista julklapparna. *phu*

Det är ju hemskt att du måste tjata på mig. Det känns inte kul. Är jag en så dålig kompis?

idasol said...

Ja, det är du! ;-) Nej jag bara skojar. Det är bara för att jag känner att jag kanske ska föda snart och det skulle vara kul att träffas innan tycker jag. Men det är ju ganska typiskt att det sammanfaller med hela julstressen, jag förstår mycket väl att du har mycket att göra. Skulle jag också ha om jag inte hade så mycket tid att bara gå runt och inte göra nånting på. :-)

Vart kommer du att vara på fredag? Förutom när du ska vara hemma och städa alltså. Jag kan komma dit du är.

sarpo said...

Ida, du kan ju komma hem till mig! Så kan vi ta paus i julstressen och se på Stolthet och Fördom... =)

Eller så ses vi på stan helt enkelt, typ. Rätt tidigt, typ vid elva-tolv? Vi får höras helt enkelt.