Tuesday, July 04, 2006

Burr

Vilken blåst det är utanför mitt fönster.

Hursomhelst har min ångest för gårdagens misslyckade bokning lagt sig lite, hon tog det som blev och hon har gett mig en ny chans med en nybokning så det känns mkt bättre idag. Jag drömde till och med mardrömmar inatt om den där jäkla bokningen! Helt sjukt.

Jahaja, VM går in på sista sucken. Det är kvartsfinal idag mellan två skittråkiga lag, Tyskland och Italien. Det går ju inte att heja på ngt av lagen men om jag måste välja så tar jag nog tyskarna. De slog ut oss, de har hemmaplan och tja, jag vill verkligen inte att Italien ska vinna. Imorgon hejar jag nog på Portugal (även om de slagit ut England två ggr i rad nu...the bastards!) för det skulle vara kul om de fick vinna ett guld. Typ den inställningen har jag till det hela nu när det är över för Sveriges del. Jag tycker hela VM har varit rätt trist faktiskt.

Jag tror jag får en veckas semester! Tjoho va kul! Jag tror jag tar två obetalda dagar och tre betalda om jag får. Annars tar jag endast tre dagar , varav två obetalda. Sånt där är skitjobbigt tycker jag, hur ska man kunna veta vad som gäller?

Men man får utnyttja helger och kvällar. Nästa helg ska jag träffa min mor som jag inte sett på nästan två veckor (!!!!) och så ska vi åka och bada på förmiddagen, sen ska vi slänga och packa i hennes källare så att hon tar tag i sin flytt. Hon kommer ju inte göra det annars så det är bäst att jag pushar på lite där. Plus att jag vill så gärna börja packa mina egna saker, men det är ju så långt kvar tills jag drar. Sen ska vi på dop på lördag, min sysslings andra dotter som ska heta Elin.

Fy, jag får ångest över alla dessa barn överallt. Är det meningen att man måste börja med sånt nu? Min sista ring går ut i oktober. Måste jag börja fundera på om jag ska skaffa nya eller avvakta och kanske bli med barn? Nej, vet ni vad - det här orkar jag inte med.

No comments: