Monday, July 03, 2006

jobbångest

Jajemän, ångest är stor nu. Jag tror att jag misslyckats totalt med att få en kund att känna förtroende för mig. Jag har sagt till henne att jag är nyanställd och jag inte var så snabb i fingrarna och att jag skulle kolla resan. Och nu är den förlorad. Och det är hon inte glad över. Usch. Känner mig helt dum i huvet.

Men annars är det bra. Typ. Har hjälpt till med flyttar hela helgen. Först Ps mamma i lördags och sen Ps syster i söndags. Det var inte lite jobbigt i den 28-gradiga hettan! Vi svettades och svor men allt kom faktiskt på plats till slut. Så det var ju bra. Man börjar så smått fundera på sin egen flytt när det blir sådär påtagligt. Typ hur man ska möblera, hur man ska få det att fungera smidigt och så. P fick tyvärr ryggbesvär och kom inte upp ur sängen i morse. Det var ju inte så bra. Det får man tex se till att undvika.

1 comment:

idasol said...

Såna där grejer gör man alltid i början på jobb, och man känner sig helt misslyckad och bara längtar tills man är helt inkörd och kan sköta jobbet med vänster hand. Du minns väl mina första kvällar på chablis? Vilken katastrof! Förstod inget av beställningarna, inget av de engelska dialekterna och kände mig verkligen som en dum svenska. Så ge inte upp, du kommer bli lysande! Mister du en står dig tusen åter!