Monday, July 24, 2006

Semester

Herregud, det känns som att jag varit borta hur länge som helst. Jag känner mig helt lost här på jobbet. Men det är bara att bita i det sura äpplet och köra på. Det gäller bara att komma ihåg allt som man lagt på hög tills idag, vad som behövs göras och vad som kan vänta.

Jaha, så vad har jag gjort på min semester? Ingenting särskilt alls faktiskt. Förra veckan fortsatte den evighetslånga rensningen av mammas hus. Syster och jag gick igenom källaren, mor gick igenom matkällare på jakt efter saker att sälja på en loppis under helgen. Och ändå finns det miljoner högar med skräp kvar. Usch. På torsdagen gick vi på Gröna Lund, det var roligt. Jag åkte Flygande mattan, jag trodde jag skulle dö. Men det var faktiskt himla kul att åka lite. Sen var vi ute och käkade på fredagen. På lördagen hjälpte jag min mor att flytta lite saker och sen åkte vi till Loppisen. Det var jättekul! Vi sålde en massa skräp och tjänade en liten slant.

Igår var jag och K vid Årsta Havsbad, det var faktiskt en helt perfekt dag! Solen gassade, vattnet var varmt, vi åt för mkt godis och drack för lite vatten. Helt underbart!

Och nu sitter jag här igen. Så kan det gå.

No comments: