Monday, July 31, 2006

livets gilla gång

Ibland kan jag inte låta bli att tacka gud för de gåvor man får. Nej, jag har inte blivit religiös över en helg men jag har bett och bett till gud att han ska ordna upp mitt liv mot ett besök i kyrkan och nu verkar det som att mina önskningar blivit bönhörda. Jag kan offra en söndag i kyrkan, vad sägs om julotta tillexempel? =) det är dumt att fresta ödet. Jag kanske inte tror på honom men om saker slår in efter enträgna böner bör man inte trotsa ödet och gå emot sitt eget löfte. Ren principsak.

För övrigt åt jag årets första kräftor i fredags, mkt gott och mkt trevligt sällskap och tja, allt var mkt bra helt enkelt. Och helgen fortsatte i dajmens tecken. Men i söndags pratade vi i vilket fall om flytten med gubben, han sa att vi fick stanna till den 2 september men att han börjar flytta ut tidigare än så. Så det känns bra att allt har löst sig på den fronten.

Imorgon kan det vara årets sista grill för min del, hos svärmor på hennes kolonilott. Kan bli trevligt!

2 comments:

idasol said...

Jag blir väldigt nyfiken på vad det är som har ordnat upp sig..? Har man sagt A får man säga B, det vet du mycket väl. ;-)

sarpo said...

ida, P har fått ett nytt jobb som det verkar... med högre lön och bättre villkor och allt sånt. =)