Wednesday, July 05, 2006

Trött?

Ojojoj, tröttheten slog mig medvetslös igår. Jag hann se första halvlek av matchen, sen blev det för varmt i vardagsrummet så vi flyttade in i sovrummet och lilla TVn. Det tog inte många minuter innan både jag och P sussade så sött. Sen vaknar jag upp av att kommentatorn skriker "ska han avgöra med bara sekunder kvar av förlängningen??!!! ja, det gör han!!!" eller ngt liknande och helt plötsligt står det 2-0 till Italien i 119 min och jag fattar ingenting. Men det var nog tur det för Italien att det inte gick till straffar för där är ju tyskarna helt omöjliga.

Idag får vi hoppas att jag kan hålla mig vaken lite längre så jag får se hela matchen mellan Frankrike och Portugal.

Imorgon efter jobbet ska jag och I bada på Långholmen! Asmysigt ju! Den som vill som hinner läsa detta får gärna också komma dit! Sen ska jag och mamma bada på Årsta havsbad på lördag. I ska du med? Det är tåg och sen buss en bit, man är framme typ halv tio. Så har man hela dagen på sig och så kan man sola och bada och ha det jätteskönt tills det är dags att åka hem typ vid ett-tiden. Om du vill kan du sova hos mig på fredag så åker vi direkt sen på lördag morgon. Om du inte ska till någon avlägsen ö på festen sen förstås.

2 comments:

Studiomannen said...

Jag badade för att jag var tvungen i helgen mitt under festfixeriet. För varmt. På skeppsholmen mitt emot Vasavarvet. Asså, det är rätt rent vatten i Sthlm. Här i väster också, men inte fan brukar jag bada i småbåtshamnar...

Det gick bra dock. Svalkande. Jag har knappt badat i Sthlm av förståeliga skäl (geografiska och - det måste erkännas kvalitativa skäl). Salt är inte fel.

MEN jag hoppas att du njuter av sommaren och baden! Nu borde det vara rätt lugnt att hitta billiga restresor nu när det är så varmt i Sverige, eller?

sarpo said...

Jag kan sanningsenligt säga att det enda som jag kommit till bad inne i själva stan är Långholmen. Där har jag badat en eller två gånger i hela mitt liv. Jag har svårt för att hoppa i vattnet bara sådär i stan.... Jag föredrar nog "riktiga" bad tror jag.

Men ikväll blir det nytt besök på Långholmen för ett kvällsdopp. Underbart! Där finns det ju faktiskt en strand.... =)