Friday, July 28, 2006

Åska

Här är det störtskur och åska just nu. Vi som pratade här på jobbet om vi skulle dra ner till centrum och tjacka lite godis. Hade ju inte varit helt fel men men, sånt är livet. Istället grävde en kollega just fram en gammal princesstårta i frysen som vi nu ska äta istället. Vi har fikat helt sjukt mkt den senaste veckan, jag märker att det börjar sätta sig runt min midja. Måste börja träna!!

I övrigt är det sjukt segt här just nu. Jag ska ställa ut en USA-resa och en Asien-resa idag kl 15. Om jag inte hör ngt från de det vill säga, det sker ju ändringar mest hela tiden. Men sådant är nu en gång livet.

Har fördrivit den senaste halvtimmen inne på Hemnet och tittat på fritidshus. Det är ju verkligen inte aktuellt men sån är ju jag. Man måste få drömma. Hursomhelst fanns det två relativt billiga hus vid Stavsnäs som var små, mkt små, mkt små men med godkända utökningsmöjligheter. Hej, jag vill ha det ena väldigt mkt! Det skulle vara underbart. Men 1) inga pengar finns och 2) inget körkort i familjen finns och 3) ingen tid finns. Jag får vänta två år eller nåt tills man börjar komma ikapp.

Jag undrar hur mkt jag ska betala tillbaka till CSN när det väl börjar i januari?

3 comments:

Anonymous said...

Den bistra sanningen är att man nog ska förbereda sig på att det blir ganska mycket. Som CSN vill ha alltså. 1000 spänn i månaden vill de ha av mig. I månaden! Gulp.

idasol said...

Kan du inte lägga in länkar på husen? Kul att kolla även om det är drömmar...

sarpo said...

lilla ego. fy, det är faktiskt för mkt! Enligt det senaste utskicket från de (som jag fick 2005) skulle jag få en årskostnad på 5995 på tio års tid. Men nu har jag ju pluggat en hel vår efter det så vi får väl se vad årets årsbesked säger....

Ida, kanske inte så dum ide. jag ska se om jag kan hitta de igen...