Tuesday, July 11, 2006

Soffa!

Ojojoj, jag har sett en soffa på annons som jag vill ha och den var inte så farligt dyr, 5000 kr (nedsatt pris). Och nu ringde jag till affären och pratade med en jättetrevlig ung man som berättade att det var beställningsvara och att det därför fanns obegränsat med soffor (så länge tyget räcker) och därför en leveranstid på ca sex veckor. Dessutom kan man lägga handpenning på den och betala i etapper.
Hej, jag blev sjukt glad. Vi kan ju inte köpa en soffa nu eftersom vi inte har ngnstans att ställa den, vi flyttar ju inte förrän i september. Och dessutom har vi inga pengar nu men mamma kan lägga ut så länge och om det bara är en handpenningsumma så är det ju betydligt bättre än hel femtusing. Så jag blev så glad, så glad. Den finns i sex olika färger och vi ska åka och kolla på den imorgon så att man vet om den är skön att sitta i och sådär... det kan man faktiskt inte se på en bild.

Jag tänker inte lägga upp ngn bild på den förrän allt är klart för tänk om det blir rusning efter den och det inte blir ngn kvar till mig. =)

No comments: