Tuesday, July 18, 2006

Guuuuuuuuud.....

....så tråkigt jag har. Sitter och väntar på en bekräftelse från en kund som ska till USA. Han snackade om ngt möte han skulle ha här i närheten och att han skulle komma och hämta biljetten, men det är en e-ticket försökte jag förklara. Det verkade nog inte som att han fattade... men hur som helst så har han inte konfirmerat tillbaka till mig.
Jag ska ta ut en annan biljett också som är konfirmerad men jag avvaktar lite med den ändå för att det inte ska komma ngn ändring i sista sekund. Men resten av mina bokningar är längre fram i tiden och behövs inte tas ut förrän nästa vecka och liknande (jag har berättat för mina kunder att jag ska på semester och vi har kommit överens om att höras nästa vecka när jag är tillbaka).

Så nu sitter jag här och mailar med gamla klasskamrater om man kanske ska gå med i facket eller inte. Vad tycker ni? Jag funderar på A-kassan bara och sen gå med i facket om det händer ngt nångång, om jag tycker det kan vara värt det.

3 comments:

Studiomannen said...

Alfakassan kanske?

Fast det är lite sent att ansluta sig till facket ifall det händer någonting. No offence, men det är som att teckan en försäkring efter att man krockat...

Tänk på saken.

Anonymous said...

a-kassan är ju sjukt vettigt att vara med i.

sen tycker jag nog att facket är vettigt med. men jag har (den egentligen dåliga) inställningen att jag ska vänta tills jag har en fast anställning (eftersom jag inte tjänar så mycket nu) men det är ju egentligen som extraanställd det kan vara vettigt att vara med om det händer nån skit.

sarpo said...

Jo, det är ju dumt att vänta tills det händer ngt innan man går med i facket. Men just nu när man har typ miljarder skulder känns det som så onödiga pengar varje månad. Man vill ju försöka komma ikapp lite.

Men a-kassan ska jag verkligen gå med i, det är ändå viktigast. Eftersom jag har ett vikariat så kan jag ju stå på bar backe efter avslutad tid och då måste man ha ngt att falla tillbaka på.