Friday, July 14, 2006

Vuxenheten

Usch, jag får ångest av all denna vuxenhet runt omkring mig. Alla skaffar barn, hus, jobb eller gifter sig känns det som. Utom jag. =(
Jo, ett jobb har jag ju skaffat mig iofs.

Men det är ju väldigt trevligt att de skaffar sommarhus på löpande band, vännerna. Då kanske man kan få komma och hälsa på där ngn gång.

Jag vill också skaffa hus! Men hur gör man det? Och jag har så många krav också på plats och sånt så det skulle nog inte gå. Jag vill ju iofs köpa ett hus att bo i permanent på Ingarö när jag blir stor så det får nog vänta. Kan man inte bara få bli miljonär eller nåt. Det skulle vara hemskt praktiskt faktiskt. Skönt att slippa tänka på nåt.

Vad skulle ni göra om ni blev miljonärer?

2 comments:

Anonymous said...

Betala av lån - suck - , vilken dröm att vara skruldfri (CSN vill ha 1000 kr i månaden!!). Sen skulle jag packa väskan och dra. Faktiskt. Göra en lista över de ställen jag alltid velat se men inte har sett. Jag tror jag skulle börja i NYC.

sarpo said...

tusen kronor i månaden??? Det är ju faktiskt inte helt okej. Jag ska börja betala tillbaka till de om ett halvår, det är ju efter årsskiftet när man avslutat sin utbildning. Jag tycker inte det känns kul.

Om jag fick massor med miljoner skulle jag köpa tre hus i tre olika världsdelar och sen skulle jag resa.

Var vill du resa mer än NYC?