Tuesday, July 18, 2006

Rensning

Igår rensade jag, syster och mor på mammas vind. Det var hur mkt skit som helst. Mamma och Pappa tog över huset när farmor och farfar dog och det fanns kvar saker som var deras också. Plus barnkläder från när vi var små, leksaker och typ hundra miljarder gosedjur.
Jag kan säga att typ alla gosar gick till tippen. Vem fan vill ha de att snutta på när ngn annan snuttat redan? Något behöll jag förstås, typ Bito av emotionella orsaker, Björne för att han var fräsch (och dyrbar) men de flesta åkte.
Vad gäller leksakerna och kläderna hade jag och P bestämt att vi inte skulle ta ngt alls (eftersom vi inte har barn) men sen när man står där känner man sig så hård och elak om man inte behåller ngt alls. Men P var obeveklig och jag föll för trycket så syrran fick ta det hon ville ha, mamma behöll en del som Thea kan leka med när hon kommer ner och resten slängdes. De flesta kläderna åkte i ett nafs.
Sen var det farmors gamla porslin, lampor, prydnadsaker, skräp och övrigt. Jag tog konjakskupor för det har vi inga, en träskål att ha sallad i (för det har jag alltid velat ha), en höganäskruka för den var så fin och sen en snygg glasflaska/vas för att det var väl trevligt. Syrran behöll två-tre grejer och mamma med, resten åkte.
Det var också en hel del skolgrejor från när vi var små och jag hade två papperskassar modell mindre med minnessaker (typ ett kvitto från nån affär i danmark, en biljett på en spårvagn nånstans, gamla godispapper och faktiskt kinapuffar - smällare som ju faktiskt är olagliga idag). De åkte direkt, utan att jag gick igenom de närmare. Det sved i hjärtat kan jag säga.

Vi var hur som helst ASBRA på att slänga saker, vilket inte är likt oss. Vi är definitivt sparare. Mamma ska ha ett bord på en loppis på lördag och försöka sälja lite saker.

Idag är det dags att rensa källaren. Huvva, hur ska detta gå?

1 comment:

Anonymous said...

hahah grymmt duktigt av dig!
Det måste kännas skönt att rensa ut lite!