Tuesday, July 18, 2006

jag och siffror....

Ni som känner mig vet ju att siffror och matte inte är ngn favorit direkt... och nu ska ni få höra! När jag i våras var helt osäker på min framtid (typ - skulle jag få jobb eller inte?) så sökte jag till en massa utbildningar och kurser bara för att vara säker på att ha ngt att göra. Jag minns inte ens allt jag sökte MEN igår kom nationellt antagningsbesked i min brevlåda. Och jag kom in på fyra saker och blev reserv på en del andra. Den utbildning jag blev antagen till är Ekonomprogrammet International Business Relations på högskolan på Gotland. Hur i helvete då? Mina mattebetyg är ungefär skitdåliga och hur tänkte jag? *hahaha* jag fattar ingenting. Och nu blir jag helt osäker, är det kanske en bra utbildning, kan man tjäna pengar? Men jag kan inte gå från (lite dålig) månadslön till pluggeriet igen, det klarar jag bara inte av. Dessutom trivs jag rätt bra på jobbet. Men man måste ju få fundera. Och så tänker jag att jag kan ju avvakta mitt vikariat och söka igen nästa år. Fast då kanske man inte kommer in. Och så fortsätter det sådär...

Däremot kom jag in på Retorik-kurs och Argumentation och Debatt-kurs på kvällstid, deltid på Södertörn och det ska jag nog tacka jag till. I vilket fall Retoriken. Danskan (som jag verkligen ville gå) blev jag reserv och så kom jag in på engelska (som vanligt).

Så nu vet ni det!

No comments: