Wednesday, July 26, 2006

Flytten

När jag kom hem igår hittade jag en lapp i brevlådan från farbror vi hyr av att han säger upp hyreskontraktet eftersom han fått lägenhet i servicehus. Vi har en månads uppsägningstid så nu är jag lite nervös över om vi får stanna till 2 sep då vi tänkte flytta eller om vi måste flytta ut redan 26aug. Inte bra i så fall. Kanske ska ringa till Svenska Bostäder och kolla om man kan flytta in helgen innan istället. *hmmm* måste fundera på det där. Men egentligen, vi har ju betalat hyra tom 1 sep så då borde vi antingen få pengar tillbaka eller tillstånd att vara kvar till dess.

Men det var jäkligt skönt att han sa upp oss och inte tvärtom, jag har haft lite dåligt samvete ett tag nu och dragit ut på det. Även om jag sagt till honom att vi kommer flytta till hösten (eftersom jag behövde hans uppgifter för att skicka in till nya hyresvärden) så han hade väl varit lite förberedd på det ändå. Men nu slapp jag det iaf.

Var på IKEA igår. Skulle köpa en bokhylla som var på Rea-final pris men den var slut så istället kom vi hem med en hel del onödigt istället, som tex en stor blomma (som står på golvet) i en fin kruka och en liten rund matta och lite sånt där. Men vi åt köttbullarna iaf! Det är ju helt sjukt att folk i utlandet går på IKEA för att käka mat! Det är ju verkligen big business för de.

No comments: