Tuesday, July 04, 2006

segt---

Jag vet inte egentligen om det är ngt jag borde göra som inte kan vänta tills imorgon men min energi är helt slut för tillfället. Sitter och tänker på helt andra saker.

Tex manligt/kvinnligt sätt att umgås med familjer. Vi har pratat om det här mkt, min mor och jag. Vi har en teori; mannen går gladeligen med på att tillhöra en ny familj och hänger bara med hennes familj medan hon inte alls kommer in i hans familj lika snabbt. Jag vet inte, är det en sanningsenlig teori?
Om jag tar mig och P som exempel är det ju nästan skrattretande sant. Hur ofta träffar vi hans familj? Och hur ofta pratar han med sin familj? Visst, alla är olika men jag skulle inte klara mig att prata så sällan med mor min. Och jag tror dessutom att han tycker att det är lite jobbigt att ha in mig i familjen. Inte så att han tycker att det är jobbigt men han är nog inte riktigt nöjd med att jag sms:ar med hans syster alla gånger... Eller att vi pratar giftermål hans mamma och jag, haha! Hon sa det till mig i söndags att det hänger på oss för att hon ska få se ngt av hennes barn gifta sig och det vill hon verkligen se så därför var vi tvungna att gifta oss. Nån gång. Vi får väl se. Jag gillar idén mer nu än jag gjort tidigare, efter systra mis bröllop.

2 comments:

idasol said...

Sen tror jag det har att göra med din släkt också. Ni umgås ju mycket och är en lätt familj att komma in i och känna sig välkommen i. Alla är sociala och tycker det är kul med nya personer, liksom. Alla familjer och släkter är ju inte såna, det får man ju också tänka på. Han är väl inte van vid att mixa in folk i sin familj, även om det handlar om ens flickvän. Därför kanske det känns konstigt för honom att du har kontakt med dem utan att han är inblandad. Även om det i ditt fall inte ens känns konstigt om din pojkvän har videokvällar med din mamma när du är bortrest... :-)

sarpo said...

haha, det hade jag typ glömt! Det sjukaste var väl ändå att Tumba-Thomas var med också, haha...

Du har säkert rätt i det att vår släkt är öppen och så men jag vet inte, det är ju inte som att de är helt inbundna och kniper käft lixom. Hans syster sa tex "mina bröder är så jävla hemliga hela tiden, det känns som att jag känner dig och Ellinor bättre än de ibland!"

Plus att jag är väl den första "riktiga" tjejen han har tagit hem så jag vet inte, det kan väl ha med saken att göra.

Hursomhelst, familjerelationer är ju faktiskt ett helt kapitel för sig självt. Se bara på min far! (som f ö Ps mor frågade om i helgen för första gången, jag sa som det var, hon blev alldeles tagen)