Friday, December 16, 2005

Att börja på ett nytt jobb

Usch, det börjar närma sig. I vanliga fall brukar det inte vara så svårt men just denna gång är jag lite nervös eftersom det var länge sen jag jobbade med ngt liknande. Jag ska ju inte göra ngt avancerat och vi kommer ju ha genomgång innan där de går igenom allt. Men ändå!
Och jag vet inte ens om jag har rätt sorts kläder! Hittade ingen vit "vanlig" skjorta så det blev en vit skjorta med lite andra knappar. Men det får fanimig gå bra. Jag ska gå in där och tro på mig själv och köra på och le, le, le och säga "javisst" och ta allt jag kan få. Det är bara att ge järnet!

Och nu är det helg snart, det är ju verkligen skönt.
Jag ska städa, baka och göra julskinka. Ngn som har ngt tips? Har aldrig gjort julskinka, det är ngt som min mor alltid gjort och jag har ingen aning om vad man behöver ens för att få till det. Vi får väl se.

2 comments:

Anonymous said...

Hej tjej! Du e världs bäst ligger ett i världsklass! Och... de e inte många dagar kvar på den här praktiken nu. Snart snart snart e de över och vi kommer alla att kunna andas ut en del phuuu..
De e alltid tufft att vara ny, på ngt jobb eller börja ny skola eller prakitk, de e tufft innan man hittar sin roll och innan man känner sig bekväm, och de har varit mycke nytt nu för en del av oss och de tar så extremt mycke energi.
Snart snart så kan vi andas ut ligga i soffan titta på Kalle äta den där skinkan och bara vara. Fi fanken va man kan längta.

sarpo said...

Ja, det är tur att man kan se slutet på tunneln! Men nu har det hänt ngt här på min praktik, nu vill de alla ha min hjälp. Det är väl trevligt men lite sent kanske....

Ska vi ses idag? Ring min mobil efter tre så kan vi bestämma plats och tid.