Tuesday, December 20, 2005

Det som var så bra...

Jag tyckte ju att det kändes så bra och har bakat och allt möjligt men nu är jag fan irriterad igen på min praktik. Det är trist. Jag har ju fått mitt betyg så nu kan jag ju bara dra, sa både min mor och P igår. Fast det kan jag ju inte förstås men det är ju onekligen en tanke.

Jaha, snart är det jul. Jag kan inte fatta det! Jag tycker december ändå har gått rätt fort, eller egentligen bara de senaste två veckorna. Undrar varför, det är inte som att jag gjort ngt särskilt. Mest lagat mat och städat. Typ. Jag har inget liv men det är jag van vid. Jag tror jag blev av med mitt liv ungefär samtidigt som P blev av med jobbet för ingenting har sannerligen varit sig likt sen dess. Många saker är positiva med att inte ha ngt liv; man slipper gå utanför dörren om man är trött, man behöver inte umgås om man inte vill, man kan titta på TV i timtal. Allt det här är förstås negativt i vissa bemärkelser för hur kul är det att varje dag efter jobbet åka hem och kolla på TV? Och varje helg ligga hemma och kolla på TV istället för att träffa vänner? Men man ska inte klaga, åtminstone har jag tre kanaler istället för en. Och det finns ju en del bra program på TV, tex Örnen. Jag gillar den skarpt! Den är på danska för er som inte sett, jag gillar danska! Jag tror jag vill plugga danska.

No comments: