Wednesday, December 07, 2005

Första idag

Fast jag trodde det redan hade dimpit ner något inlägg men tji fick jag.
Jaha, igår var jag på akademibokhandeln och såg en perfekt julklapp till Ps far (som jag för övrigt glömde på min redan väldigt långa lista...) så idag ska jag handla den. Såhär i jultider måste man ju alltid fundera över de här frågorna om vad som ska köpas och vad det ska kosta och så vidare. Men med T:s hjälp är jag nu klar med Ps familj! Känns skönt!

Förlåt mina vänner att jag inte betalar tillbaka alla pengar denna månad, jag lovar att jag ska bjuda tillbaka i januari! Då får jag CSN x2 (vilket är HELT idiotiskt, vafan får man inte det där första CSN-utbetalningen i december istället, det är ju ändå pengar för januari. Om man skickar in de den 9 januari då man får påskriften av L betyder ju det att man inte får pengarna förrän runt den 16e. Då får man ju snart nästa peng. Jag fattar inte detta system. Men som tur är får jag iaf mer i maj än förra året!) och så får P förhoppningsvis lön vilket skulle vara så skönt! Då ska vi röka och dricka kaffe och äta lunch på indiern och dricka öl för mina pengar! Men nu måste jag (tyvärr) lägga de på elräkning och julklappar. Hoppas ni har överseende med det.
Apropå elräkning fick jag igår ett sms med uträkningen på den straffräkning Fortum skickade på oss för året i Hagsätra. Det var inte roligt. 1600 kr totalt. Det är ju verkligen helt sjukt. Hur kan det gå till att de räknar så fel? Jag fattar det inte. Jaja, min del i det hela uppgick till härliga 826 kr.

No comments: