Monday, December 19, 2005

Julklappar

Idag ska vi ha jullunch här på praktiken. Den obligatoriska fula julklappen ska delas ut. Alla tar med sig en julklapp hemifrån som man vill bli av med, inte vet vad den är till för, inte tycker är vacker, etc etc. Det är ganska rolig tradition tycker jag men det är lite jobbigt för mig som aldrig varit med, man vet ju inte var gränsen går.
Har med mig en ful bok om matlagning. Vi får väl se om den går hem i stugorna.

Helgen har varit helt inriktad mot julen. Jag och P har gjort julskinka, rullat köttbullar, lagat annan julmat som vi hittat på själva. Detta är för att vi ska ha knytkalas imorgon kväll för några vänner. Det ska bli astrevligt tycker jag! Ser verkligen fram emot det. Alla tar med sig två maträtter och egen dricka om de vill ha alkohol, det hoppas jag de förstår. Vi har även gjort ett pepparkakshus, eller snarare jesus krubba med stall, josef, maria, de tre vise männen och en palm. Det ni! Den stora, klart lysande adventsstjärnan får symbolisera betlehems stjärna som hänger rakt ovanför. Det är asfint!
Även en massa ljus och röda dukar plus lite gran och tada! Julen är kommen!

Det är så mysigt!

No comments: