Tuesday, December 06, 2005

Länkar

Insåg att jag precis länkat till en människa som i sin tur har en länk till Håkan Hellström. Jag vet inte om jag ställer upp på det men det får väl vara så då.

Håkan Hellström är ett skrikigt fenomen som inte kan sjunga. Och jag fattar att det är en del av grejen. Faktum är att jag var ett hängivet fan till Broder Daniel för en sisådär tio år sen (är det verkligen så länge sen????) och då tyckte jag att det var som det skulle vara. Men jag vet inte om jag tycker det längre. Dessutom hade folk ovanan där ett tag att säga att han var Jakob Hellmans efterträdare. Vilken skymf! Jag protesterar å det kraftigaste mot alla sådana jämförelser.

Jag gillar denna musik; Lars Winnerbäck (jag vet, alla säger det men det är ju så. Alla hans texter stämmer in på MIG), Sophie Zelmani (mkt bra konsert för ett par veckor sen och det är ju så mkt minnen från Fuerte!), Lisa Ekdahl (alltid lika bra), The Roots (låten the seeds är ju sjukt bra, blir sjukt glad av den)

Och säkert en massa annat jag inte kan komma på just nu. Man kan tro att jag håller den svenska fanan högt men det finns även bra utländsk musik. Jag kan bara inte komma på ngt alls just nu. Det står still. Dessutom köper jag aldrig skivor, måste bli mkt bättre på det!

7 comments:

Anonymous said...

Hej tjej! Jag har ju kommit på en grym jul klapp som e i princip gratis! Vi har ett strot bibliotek i vår dator hemma med en herrans massa musik oc du ska ju ge bort skivor som jag bränner ner till dina släktingar eller vänner det finns allt från döds metall till jazz till dub jag har massa bra ( och ) dålig musik på min data! Sedan kan du ägna resten av praktiek åt att göra snyga omslag till skivorna? heheh kram saknar ;(

Anonymous said...

Ojoj grymmt bra stavning där, men de gick mycke fort e själv impad heheh

sarpo said...

Tess. Fan va shysst om du skulle fixa det!

Då vill jag genast beställa två st skivor. En till Chrille, min 15 åriga systerson. Han gillar som sagt hip hop och allmänt "tuff" musik. Dock inte hårdrock (om det nu ska räknas som tufft).

En skiva till P syster. Den skivan ska vara en "no stress" skiva. Det vill säga lugna stilla låtar som gör att man bara vill koppla av och drömma sig bort.

Går det att ordna?

=)

Anonymous said...

absolut då ska jag fixa en hiphop en anti stress de lugan! se de som redan uppstyrt! de e klara till på torsdag då jag jobbar inne i stan på en catering så kanske en fika eller en öl? tors efter jobbet? eller igentligen närsom

sarpo said...

Jag röstar för torsdag efter jobbet! En öl eller två. Prallan, vad säger du? Är du på?

Tess, när slutar du på torsdag? Jag menar, om torsdag efter jobbet är kl 14 för dig så får du hinka i dig bärs i tre tim innan jag är klar.

Anonymous said...

nej jag vet inte riktigt när jag slutar mn de en og vi kl 17 tror jag

Studiomannen said...

Kanske inte ska ta sådana diskussioner på en blogg... jaja...lagstiftning etc.

För övrigt är Håkan Hellström Sveriges mest överskattade artist i mina ögon.

Har varit en riktig jävla klant och råkat ändra att folk inte kunnat kommentera. Förstår vad du menar med att det var tomt!