Monday, December 12, 2005

VM-lottningen

Jag måste ju kommentera, det förstår man ju.

Sverige ska alltså spela mot Trinidad/Tobago 10 juni, Paraguay 15 juni och England 20 juni. Jag blev såååååå sjukt sugen på att åka ner till englandsmatchen. Jag måste dit! Tyvärr måste jag ju vara hemma i norra Sverige helgen innan men måndagen den 19 åker jag på ngt sätt ner. Så är det bara. Kan ni tänka er ngt bättre än att vara i Köln en tisdagseftermiddag under matchdag med en massa fulla halvnakna engelsmän som vrålar och skriker och lite tyskar i mustach som springer runt och skriker "schaisse!" och en massa galna landsortssvenskar som har "roliga" hattar och är målade och sjunger om Zlatan. Ärligt, det kan ju inte bli annat än bra eller hur?

Och ölen är väl rätt billig också?

Men om man nu tänker rent fotbollsmässigt en stund. Jag tror att det inte blir så lätt. Visst, det är ju en helt ok lottning, det hade ju verkligen kunnat vara värre. Men folk räknar med att vi inte ska förlora mot England, det tror jag är lite farligt. Vi har inte förlorat mot England sen -68 men nån gång kommer vi ju att göra det. Och om det nu blir så att det är avgörande match för båda lagen (för så kan det ju faktiskt bli) så är jag inte säker på att det går sveriges väg. Men då kanske Beckham gör ngt idiotiskt och blir utvisad, han gör ju sånt ibland. Men trinidad bör ju vara en enkel match. Paraguay kan bli lite tufft också.
Vi får väl helt enkelt ge oss till tåls och vänta och se. Men det kan bli riktigt kul!

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker det var en drömlottning. ok det fanns väl 2 grupper som var ännu mer "drömmande", men med tanke på att det är ett wm så kan man faktiskt inte få storheter som bangladesh och liknande i gruppen. nä denna grupp ska vinnas!

sarpo said...

Ja, det är klart vi ska vinna gruppen och gå vidare! Ska du med till Köln 20 juni?????? =)