Monday, December 19, 2005

Jobba, jobba

Nu har jag pratat med min nya arbetsgivare och jag bokade in tider runt nyår, det är helt okej tider. Eftersom man ändå inte gör ngt på dagen på nyår så är det ju helt okej att arbeta då och sedan börjar jag inte förrän kl 12 på nyårsdagen så det känns också helt okej. Dessutom får jag väl ta det lugnt under natten om jag vet att jag ska arbeta. Huvudsaken är att jag äntligen har skaffat mig ett extrajobb! Ett som jag kan ha nu i vår så att jag slipper den här pengaångesten. Det känns mkt lugnare nu. Och dessutom får ju P pengar också.
Januari blir en sån månad som man tror att man kommer ha mkt pengar i men som egentligen blir en månad att betala tillbaka alla pengar man är skyldig. Vilket är typ helt sjukt mkt. Jag var hemma hos min mor häromdagen och då råkade jag se hennes "sara är skyldig mig" lappa. Herregud va mkt pengar det var, det hade jag faktiskt inte ngn aning om. Det är många, många tusenlappar som ska gå till min mor.

Men jag känner att det mesta är under kontroll faktiskt. Det löser sig alltid sa kärringen som sket i vasken, eller hur är det nu?

No comments: