Monday, December 05, 2005

Julklappar

Jag måste handla julklappar. Jag har börjat handlat till de flesta iaf. Tror jag. Inte till morfar men i värsta fall får det bli ngt töntigt som inte kostar ngt. Men alla andra har jag iaf börjat komma igång med. Men jag behöver ändå tips känner jag, ngn som har ngt att tipsa om? Jag ska handla till dessa:

Min mor, 50 år en kavat kvinna
Min syster, 33 årig trebarnsmor som bor och pluggar i Umeå
Min systers sambo, 35 år jägare och skogsman
Min systerson, 15 år gillar hip-hop och break
Min systerson, 13 år gillar tv och data
Min systerdotter, snart 2 år gillar väl allt?
Min pojkvän, 29 år lagar mat och behöver nya strumpor
Min pojkväns mor, 54 år (typ)
Min pojkväns syster, 21/22 år
Min pojkväns bror, 31 år
Min pojkväns brors fru (vad blir det?), 25 år
Min pojkväns brorsdotter, 3 år
Min pojkväns brorsdotter, 1½ år
Min mormor, 73 år ganska pigg pensionär
Min morfar, 83 år ganska trött och förvirrad pensionär

Det är helt sjukt många. Eventuellt måste jag köpa ngt till dessa också:
Min kusin, nyss fyllda arton
Min andra kusin, typ 14
Min morbror, 50 år
Min moster, 45 kanske?
och eventuella vänner.

Ni kanske förstår att det inte går ihop med min ekonomi. Jag tror jag bakar till alla så får de ngt som de verkligen kan njuta av. Visst passar väl rött vin och choklad ihop fresten?

Ps. Prallan>> jag har en liten julklapp till dig. Den är bäst när du bor där du bor så du får inte flytta än!

4 comments:

sarpo said...

Vem har sagt att jag köpt den...? =)

Anonymous said...

det är jobbigt det här med julklappar. jag har börjat leta en del med det är svårt. jag har ett tips som jag inte kan tipsa om här pga risken för att någon ska läsa. men det kan jag ta sen om vi ska luncha.

Studiomannen said...

Jag har saknat dig lite! Hörrö - den listan kostár rätt mycket pengar. Koncentrera dig på de du verkligen firar jul med först och sedan på barn. Själv har jag 1 syster med man & 1 barn och min fru har 2 syskon, 1 svåger och 2 barn + våra föräldrar. Det är mycket nog! Men jag anser att en klapp väl kan kosta 30 spänn med omsorg. Problemet är att en datanörd i 13-årsåldern dissar sånt. Ge 30-spännpresenterna till de som förstår att uppskatta omtanken! Kul att höra av dig igen!

sarpo said...

Peter! Tack för omtanken. Jag har som sagt varit kräksjuk, det är därför jag varit borta. Men nu är jag på banan igen.

Jag skulle gärna räkna bort ett par människor men problemet är att jag ska fira jul med allihop. Först ska jag och pojkvän till hans familj på julafton och sen ska jag fira med syster och familj i mellandagarna. Vi ska resa till Umeå den 26e. Så jag kan inte skippa ngn av de. Men min familj är definitivt med på 30 spänns julklappar så det är lättare men jag är inte så säker på pojkvännens familj.

mormor och morfar känns som att de är så viktiga så jag vill ge ngt symboliskt även om det bara är strumpor...