Thursday, December 08, 2005

Banken

Det är jobbigt med banker. Idag var jag på SEB och Nordea på min lunch. Det var intressant. Jag har gjort det förut ett par ggr här där jag befinner mig och det är alltid samma sak; SEB går rätt snabbt, inte så mkt folk medan Nordea tar hundra år och det är kö. Dessutom satt den tjejen som betjänade mig på Nordea och tuggade tuggummi helt ogenerat. Det gillar jag faktiskt inte. Är det verkligen bra service? Att tugga tuggummi och samtidigt expidiera en kund? Jag känner mig väldigt tveksam.

Tanken går till Hiper-Dino på Fuerte. Där satt de spanska tjejerna och skrek, bråkade med varann, var allmänt otrevliga, pratade inte engelska och gjorde ungefär alla fel man kan göra.

5 comments:

hanna said...

Bankgnäll är befogat måste jag säga! :) Och det är klart du får länka till mig! :D

Anonymous said...

Det är ALLTID lång väntetid och ofta kass service på Nordea... är min erfarenhet. Trist.

a said...

Hjärtat ylar "Överge henne inte" men hjärnan vrålar "Vad ska du med en vänskap som varken värmer eller kyler? Den är ju för fan meninglös."

Jag tror jag ger upp och blir lite bitter - det tillåter jag mig själv.

I'll survive :/

idasol said...

Jag var och handlade på lidl förra veckan, och det påminde så mycket om hiperdino! De stelvita lysrören, blekgråa väggar, ingenting trevligt upplagt eller presenterat, prassliga kassar som man får hur många som helst för att de inte rymmer så mycket osv osv. Det enda som var skillnaden var väl att personalen pratade svenska. Fast särskilt trevliga var de inte.

sarpo said...

Galatea. Man överlever alltid, det tillhör lixom. Jag tycker du har rätt att bli bitter, frossa gärna i det och tyck synd om dig själv. Det kanske inte varar så länge så det är bäst att passa på.
Jag har själv varit lite bitter men det börjar gå över i acceptans nu. Saker förändras hur gärna man än vill att allt ska vara som det alltid varit.