Thursday, December 22, 2005

Total Rip-off

Total ripoff från Peter Blåvits lista (se länkar till höger). Några ändrade punkter dock som kanske stämmer mer överens med mig.


Årets låt: Nanne Grönvall - Håll om mig (speciellt av mig och Ida på restaurang i Gubbängen klockan tolv på natten, vilken höjdare!)
Årets fotbollslag: Djurgårdens IF (SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!)
Årets slit: det har varit ett ganska lugnt år men sommaren på hemtjänsten är ju rätt slitig (speciellt när man får ta allt ansvar som sommarvikarie...)
Årets nervpärs: DIF-ÖIS (för övrigt en ganska trist historia, och hur kul är det att vinna guld på en 0-0 match egentligen?)
Årets sämsta: Ekonomin helt klart. (Jag har aldrig, aldrig, aldrig i hela mitt liv varit så fattig som jag är nu. Och då ska man ha i minne att jag varit fattig förr. Men det här är katastrofalt!)
Årets bästa 1: att jag var på Fuerte. (Det känns som hundra år sen så det har jag typ glömt men det var ju underbart!)
Årets bästa 2: Dubbla gulden (Djurgården som vinnare var ju en överraskning så det får man väl ändå säga...)
Årets semesterminne: Grönfjäll helt klart. (Bestiga fjäll, vandra på samelederna, se älg ren och räv, kvällsbada i kalla Dikasjön istället för dusch, se Fatmomakke, åka till Klimpfjäll och leka snöbollskrig den 16 augusti är faktiskt inte sånt man gör varje dag. Och tystnaden! Underbart!) (även om Gotland också var väldigt bra!)
Årets bok: Alla Michael Connelly är bra (kanske inte årets bok men jag sträckläste alla delar i Bosch-serien som jag har hemma och de är ju så bra)
Årets film: Star Wars III (sjukt bra faktiskt. Vill gärna få den i julklapp så jag kan se den om och om och om och om igen..)
Årets Hurra!: När vi fick lägenheten (vilken lycka, halva hyran från den tidigare lägenheten…)
Årets tristess: Stora delar av praktik (när det inte funnits absolut ngt att göra)
Årets Jultomte: P (ja, det är sant. Han är jultomte åt barnen i sin familj…hahaha, askul att jag får se det i år!)

God jul och Gott Nytt År på er allihopa.
Ha det så bra och ta hand om er och alla era nära och kära.

2 comments:

Studiomannen said...

Du fick så gärna låna av mig. Synd att jag inte kan tänka över en bunt sedlar, nu när du är fattig...

Ferrum date! (Ge järnet på latin)

sarpo said...

Peter... gulligt av dig. Och det är ju ändå tanken som räknas! =)