Friday, December 09, 2005

Gymnasiet

Bloggandet är ett märkligt fenomen. Man blir ju besatt har jag märkt! Jag har ju endast tillgång till dator mån-fre. På söndagarna börjar det klia och så fort man inte är i närheten av en dator tänker man på allt man ska skriva på bloggen. Sjukt det där.
Jag var besatt av internet för tio år sen också ungefär. Eller njae, det var och ta i. Typ -97 är nog närmare sanningen. Då var jag en chatoholic. Jag skolkade från min skola för att vara i mina vänners skola för att kunna chatta på deras datorer i ca två-tre månaders tid. Det gick så långt att deras rektor till slut började hälsa på mig och trodde att jag gick i den skolan. Det var kanske inte alltid så bra. På kuppen fick jag 3 IG - i foto A, samhällskunskap och mediekunskap. Men jag gjorde en uppryckning och tentade upp de innan jag gick gick ut och det resulterade i ett stipendium och 500 spänn för att jag verkligen kämpat mig ikapp. Det var ju bra gjort av mig. Jag gick alltså ut utan IG. Bara idel VG och så de tre G + två andra G och tre MVG (bl a i datakunskap, haha!). Ja, herregud.

Idag har än så länge gått fort, fort, fort. Har gjort klart två offerter på Split och Biarritz som ska gå iväg idag. Känns bra.
Ska sätta mig och arkivera gamla resor och skriva ett avresemeddelande. Sen tar jag lunch.

8 comments:

idasol said...

Kommer du ihåg när man hade chat-dejt och skulle träffa nån ett visst klockslag och blev helt panikslagen om alla datorer var upptagna och klockan var typ en minut över? Man trodde att personen skulle överge en direkt. Och när man första gången fick frågan: ska vi ses? och fick panik över det också. vilka tider.

idasol said...

Har förresten tänkt på att du och jag ska ha en egen liten fest den 31 mars/1 april för att fira att det är fem år sen vi gjorde nåt vi borde gjort långt tidigare! Eller hur??!

sarpo said...

Hahaha. Det är ju asbra. Det kan vi verkligen fira.

Anonymous said...

Biaritz har jag ju vart i ;(

Studiomannen said...

Chattandet är en time warp jag kravlat mig ur. Synd (?) bara att jag klivit ner i ett annat svart hål... *S* Men det är kul att blogga, så jag ångrar ingenting!

Välkommen till en ny vecka!

(skrivet 0300 måndag morgon...)

sarpo said...

Okej att du heter Käck peter men måste du vara så hurtig och morgonpigg också? ;)
Vadan denna tidiga morgon?

D>> ngt bra tips?

Studiomannen said...

Jag är trött som en jävla sengångare nu om det är någon tröst! *S*

sarpo said...

Det får du helt skylla på dig själv. Jag är också helt sjukt trött idag, trots att jag sovit som en stock. Gick och la mig vid halv tolv, somnade direkt och vaknade vid sju. Det är länge det!

Och ikväll är jag ensam hemma igen... tråkigt! Ngt bra TV-tips för ikväll, någon?