Monday, December 12, 2005

Dagens Agnes

Om du tittat in här tidigare kanske du nu har märkt att listan med länkar har blivit ngt längre. Bl a med Dagens Agnes. Mycket söt liten femårings tankar och ideer via nätet. Underbart!

Andra som tillkommit är sådana jag hittat när jag haft ungefär noll, intet och nada att göra här på praktiken. Ett exempel på en sådan dag hade jag tex i torsdags, katastrof. Men nu har jag iaf lite små uppgifter som jag kan göra lite då och då. Tex lite arkivering. Jag gör en mapp i timmen ungefär för då vet jag att högen inte kommer ta slut än på ett tag. Egentligen kanske jag skulle hinna göra två-tre stycken på tio minuter men det är ju en helt annan femma.

Jag och P hade en diskussion häromdagen om hur snabbt man skriver på datorn. Jag sa då till honom att jag måste kolla ner när jag skriver men att jag skriver jäkla fort och att jag vet var tangenterna sitter när jag skriver. Jag skulle nog inte kunna "rita upp" ett tangetbord om jag inte hade det framför mig men när jag skriver här och nu så vet jag ju var tangenterna sitter. Jag tror att jag blivit ännu bättre efter dessa åtta veckor på denna praktik. Eller snarare på denna blogg. Vilket iofs är ungefär = min praktik. Jag gör ju inte annat än skriver här och surfar runt på andra bloggar.

No comments: