Wednesday, March 15, 2006

Bla bla bla...

Idag ska vi åka och hälsa på våran kisse! Jag har skrivit ut bilden på honom från hemsidan så nu sitter han på vårat kylskåp och tittar på oss varje gång vi vill in och göra ngt där. Våran stora kille! Jag längtar så mkt tills vi får hem honom. Min mor har ju varit emot det från början men även min mormor verkar helt emot det. Jaha, kul med stöd. Tur att ens vänner hejar på en iaf. Inte för att det spelar så stor roll, vi kommer ju köpa honom i vilket fall.

Imorgon bär det av till sjöss. Enligt programmet vi fick verkar det typ 100% mer seriöst än senast. Här är det rundvisning av båten (som inte är valfri) och visning av två hotell plus restaurang i Helsinki. All mat verkar ju ingå igen så det blir två luncher, två middagar och två frukostar. Undrar vad de har för typ av hytter och om deras dusch slår Birka. Det kan jag aldrig tro, den var ju typ helt sjukt bra.
En sak som jag lärde mig i helgen var att det är dricksvatten från Sthlm Vatten i deras kranar inne på hytterna på Birka. Jag trodde att det var sånt där äckligt vatten som är ej drickbart, och det var jag inte ensam om så det var ju skönt iaf.
Snart är det vår! Man kan känna det på sig även om det inte syns på vädret. Kan inte fatta att det snöat IGEN. Va i helvete! Men som sagt, snart är det vår. Jag håller fast vid det.

4 comments:

idasol said...

Hallå, Lars Winnerbäck spelar på berns den 31/3!!! Och det är utsålt!! AAAAGGHHHHH

sarpo said...

WHAT?????? Varför har man inte fått reda på detta? Hur vet du det?

Studiomannen said...

http://www.ravintolazetor.fi/eng/index.html

...om du inte hunnit åka redan. Restaurang Zetor är värt en egen resa till Helsingfors.

sarpo said...

Peter. tack för tipset men vi har ett späckat program med hotellvisningar och lunchrestaurang så det blir nog svårt att klämma in en till restaurang. Men det är kanske ett bra tips att ge kunder...!