Monday, March 27, 2006

Fotboll

Jag läste ett gammalt inlägg på en för mig ny blogg idag som handlade om Bajen, DIF och AIK. Och jag måste säga att jag blev lite fundersam. Jag håller iofs med om många saker (som att bajen är ett "inne"-lag och även om DIF blev jävligt inne där ett tag 2002/2003 försvann rätt mkt av det där hej och hå skiten under råsunda-året även om det kom tillbaka rätt snabbt förra året när det gick som det gick...)
AIK har en märklig tilltro till sitt lag som jag bara inte kan fatta. Som han tjärnström som var intervjuoffer i expressen idag, som säger att "njae, vi har inte för stor tilltro till oss själva och tror att vi är nåt..." och så kommer det i nästa andetag "vi kanske är det enda storlaget i sverige idag." Vad är dealen? Hej, ni kommer inte vinna, fattar ni inte det?
Jag får fortsätta imorrn, de skickar hem mig nu.

6 comments:

Studiomannen said...

Vissa klubbar lever på sina supportrar kan man säga lite grovt förenklat. AIK vann guld -92 och hade dessförinnan inte vunnit sedan mellankrigstiden. Efter -92 vann de ju någon gång mer också (när de gjorde färre mål än antalet vunna matcher... typ :-).

Men deras stora supporterskara hjälper. Kollade på Sportspegeln häromdagen och Jihde berättade att omröstningen på svt.se om vilka som vinner allsvenskan i år leds av AIK.

AIK:s chanser kanske ligger på Häckens nivå. Men de har rätt många fler supportrar.

Själv är jag tacksam för att de är tillbaka. Jag är utomordentligt traditionsbunden så jag vill ha alla 3 lagen i allsvenskan.

För det är så helvetes kul att spöa alla 3!

Av denna trio har DIF lätt störst guldchans. Kriget om guldet kommer inte att stå i Sthlmstrakten.

Malmö, Hbg, Gbg och DIF. Där är favvisarna tror jag. Och du vet vad jag hoppas på! :-S

idasol said...

Helsingborg har väl inte så mycket att komma med förutom Henke, och han kommer ju den 16 juli... och även om man kan vinna serien på hösten så är det inget vidare att hänga upp lagets framgångar på en enda spelare, se på Elfsborg förra året... Men detta kanske jag får käka upp senare i höst. :-)

Det finns inga mer patriotiska än Solna-bor. Och de ÄLSKAR sitt lag. Det är helt sjukt. Jag älskar också mitt lag men i Solna är de lite väl vansinniga. Nu när jag jobbar i Solna har jag verkligen märkt skillnad. AIKare är grymt självgoda och tror verkligen att de har en chans på guldet, de tror att de ska kämpa sig dit. Ganska liten verklighetsuppfattning.

Studiomannen said...

Jadu, Idasol,

jag har ibland fått käka upp vad jag tippat förr. Förra året var jag grymt bra på att tippa. Prickade in 1-3 och nedflyttningslagen.

Helsingborg såg jag ett antal ggr förra året. Jag sticker ut hakan och påstår att de har möjlighet att tillhöra topp-3 med befintligt lag när det är dags för Henke att komma. Och då blir de ju inte sämre.

Elfsborg - (och här kanske jag får äta upp detta) blir ett mittenlag.

sarpo said...

Apropå AIK Ida; jag har bokat biljetter till derbyt 27 april men de måste hämtas ut på fredag. De kostar 205 kr. Har även bokat biljetter till Bajen-derbyt 10 april som också måste hämtas ut på fredag. De kostar 240 kr.

För du över pengar så kan jag hämta ut de.

Anonymous said...

Helsingborg måste ju vara ett av de lagen som oftast undrpresterar. De har haft en bra trupp i flera år men vart en besvikelse i alla fall. Men jag tror nog att de kan vara med i topp 5 i år.

Studiomannen said...

Har Hbg som 2:a i tipset inne hos mig.