Monday, March 06, 2006

Olikheter

Satt och kollade på lite bloggar. Det är verkligen intressant när man kan se hur olika vi faktiskt tänker vi tjejer och killar. Det är uppenbarligen inte bara jag och min pojke som talar förbi varandra.
Det som var intressant var också att det var ngn som hade skrivit (minns ej vem tyvärr...) "när jag säger sådär är det mig det är fel på men när han säger det så är det hans sätt att uttrycka sig som är rätt". Typ.
Så är det precis med mig och P, när jag säger på ett visst sätt är det fel men när han säger samma sak så är det inget konstigt och han säger "äh, du förstår ju ändå inte". Fast jag tycker att jag säger exakt samma sak.
Det värsta är att vi är så envisa bägge två så vi blir ju osams rätt ofta över idiotgrejer. Inte så att vi stormar ut eller kastar tallrikar men så där att vi muttrar och inte pratar med varandra på en halvtimme. Helt idiotiskt.
Men jag är så kär, så kär just nu så det är okej. Och han är också kär i mig! Fortfarande. Det är ju helt fantastiskt!

2 comments:

Anonymous said...

Åh vad jag känner igen det där. Jag och kärleken är lika envisa och vill så gärna ha vår vilja fram och att den andra ska FÖRSTÅ vad man menar, så vi tjafsar titt som tätt. Det kan bli riktigt påfrestande i längden men vi jobbar hårt på metoder som gör att det inte ska behöva bli bråk av det hela. Tur att kärleken tar över och man inte bara tjafsar.

Studiomannen said...

Trust me - sådana olikheter försvinner inte. De hör till.

Idag är det den 7 mars. Om 23 dagar har vi varit gifta i 10 år. Och jävlar vad vi har bråkat stundtals. Men vi älskar varandra lika mycket...

...bara så du vet! :-D