Friday, March 03, 2006

Nya ideér

Hej, jag lärde mig just en ny grej. Jag gick in på SLs hemsida och där fanns det ngt som hette "realtidsinformation". Där kan man skriva in sin station man ska åka ifrån och vips så kommer det upp de tåg som går närmast och alla förseningar och nya tider för försenade tåg dök upp. Vilken grej! Det hade jag ingen aning om, går ju mkt fortare än om man ska ringa och fråga.

Jaha, där ser man. Man kan lära sig nya saker. Idag har jag lärt mig att ta betalt här på praktiken, det sitter inte riktigt ännu men ge mig ngn dag så ska det nog komma.

Jag känner att jag har smält in riktigt bra här och jag stormtrivs. Bra va?

Snart ska jag dra till Värmdö, tebax på måndag. Kram på er och trevlig helg!

5 comments:

sarpo said...

Hej, dessutom om man lämnar den lilla inforutan uppe och inte stänger ner den ploppar den fram så fort det sker ngn ändring. Så om tåget är mer försenat så vet man hela tiden. Vilken grej!

Nu ploppade den upp tex och sa att tåget mot Tumba 16.47 är försenat och kommer 16.48

Jag är så förtjust i denna tjänst! =)

Studiomannen said...

Därmed inte sagt att kommunikationerna funkar bättre, eller hur?

Hur var helgen?

Anonymous said...

jag som trodde att det inte skulle bli nåt bloggande på jobbet. det känns bra att du håller uppe skrivandet, och kul att du trivs!

sarpo said...

Jenny. Jajemän, trodde det inte skulle bli ngt men jag tror faktiskt man kan räkna med att jag är tillbaka! =)

Hur var din födelsedag? Du fick mitt sms va?

sarpo said...

Peter... det har du förstås helt rätt i.
Det skulle inte vara så farligt om de bara hade hela och rena tåg att sätta in men det verkar ju inte vara så troligt tyvärr...