Tuesday, March 28, 2006

Jobbångest

Idag har faktiskt varit en riktigt bra dag på praktiken. Nu känns det superbra igen. Nästa vecka kommer de från skolan och ska besöka mig. Det blir ju intressant. Det enda som är lite irriterande är ju att jag inte kommer få jobb här eftersom de inte ska anställa ngn. Jag tycker det känns som om det är en hel massa människor i min klass som får jobb nu lagom till skolan slutar. What about me???? Vad ska jag ta mig till med mitt liv egentligen? Och vill jag egentligen jobba med det här?
Jag har iaf fått ett jobb på en förskola i Tyresö om jag sköter mina kort rätt. De ringde därifrån idag och sa på min telefonsvarare att de ville att jag skulle komma och typ provjobba ngn dag och sådär så om jag bara lyckas vara sjukt bra den dagen kan jag få ett jobb där. Som timmis visserligen men om jag känner förskole-världen rätt så behövs det lite titt som tätt faktiskt. Och dessutom blir ju folk gravida och såna saker och då behövs folk.Så tack kära ”kollega” I för att du pratade så gott om mig trots att vi inte ens har arbetat en sekund tillsammans! =) Jag tror det ordnar sig. Plus det är en helt okej lön måste jag säga, i fas med vad jag får inom äldrevården och då har jag ändå längre erfarenhet därifrån. Jaja, jag måste hitta ett datum som passar för att jobba där också.

No comments: