Friday, March 03, 2006

Mitt nya liv

Fan va jag är bra. Jag har börjat träna två ggr/veckan på en regular basis. Vilket är fantastiskt för att vara mig. Jag har tränat sedan vecka tre och jag kan säga att resultat, jajemän, de syns och märks!
Och nu har jag, T och P ingått en deal att sluta röka 1 mars. Jag tror att det är mkt jobbigare för de än vad det är för mig. Jag har ju inte rökt 20 cigg om dagen på länge så de där tre-fyra om dan är nog ganska lätta att bli av med i systemet. Nu har jag inte rökt sedan i söndags (jag tjyvstartade) och det går bra men det jag skulle kunna dö för att få ta är ciggen efter maten! Hej, jag saknar den. Eftersom jag inte rökt sedan i söndags har det inte blivit ett system att röka här på praktiken, det är mkt bra. Det är lättare att sluta om man inte är invand lixom.

I övrigt går jag mkt mer nu. Fast det är snö. Läste onsdagens City idag på lunchen och där stod det att Stockholm varit snötäckt i 66 dagar, vilket ju alltså har ökats på med en dag eller två. Det är ju helt sjukt. Och inte verkar det ta slut heller!

Och I är i London och hälsar på Dave och Keely, är avundsjuk så jag kan spricka.

5 comments:

idasol said...

Hej! Japp, ar i london men det har tyvarr inte blivit av att jag traffat d+k. hennes mamma blev sjuk sa hon var pa sjukhuset hela dagen igar. men sa att vi ev kunde ses idag. annars far du och jag aka hit nan helg, det ar ju inte sarskilt dyrt, och finns gott om billigt boende.
kram

Studiomannen said...

Inget skämt:

trodde att ni hade sådana vintrar jämt.

Att vi har snö nu är extremt och för jävla deprimerande. Men om ett par veckor är det påsk och då sitter man igen på¨uteserveringen och gottar sig. Så är det.

sarpo said...

Peter. Vad? Menar du att du tycker detta är norrland? ;)

Trust me, här är det mest slask i vanliga fall... Jag gillar iofs att det är riktig vinter istället för det grå/bruna man kallar snö men det här är ju nästan löjligt.

Studiomannen said...

Åk ut till E4:an och kolla själv! 300 km till Sundsvall och 500 km till Göteborg.

Jag bor i Halland. Sant är att vi nu borde haft barmark och en massa blommor överallt. Sant är att vi ligger någon månad före er.

Om du skulle ha vägarna förbi en handelsträdgård kan du se att det finns olika växtzoner. Jag bor i nr 1. Åker jag inåt mot Småland blir det 2 och sedan 3. Åker jag uppåt ökar det också.

Därmed inte sagt att ni bara har dvärgbjörkar. Men sant är att jag faktiskt tar för givet att ni har snö på vintern och vi inte.

Jag gillar vintern. Men nu vill jag ha vår.

Studiomannen said...

tillägg:

...ligger någon månad före er NORMALT SETT. Men nu har vi jävla snö vi också.