Friday, March 10, 2006

Äntligen helg

Jag tycker iofs att den här veckan gått asfort.
Idag ska jag och P gå till Stockholms Katthem och titta på en liten kisse. Eller en stor. Vi får väl se vad som finns. Det ska bli jättespännande! Min mor blev typ sur (såklart), hon är ju allergisk. Men jag tror att det handlar om att det är just en katt som är grejen. Min syrra har ju hundar (och har alltid haft) och det är okej. Hon är väl kanske mer allergisk mot en katt iofs men ändå. Det ska väl inte behöva vara en anledning för mig att inte skaffa husdjur. Eller? Är jag självisk nu?
En annan sak jag tänkt på är att en katt blir ju jäkligt gammal. Tänk om katten lever i femton år och vi får den när den är, säg tre. Då ska vi ju ha den i tolv år - det kan ju hända precis hur mkt som helst under den tiden. Vi kan göra slut, vi kan få barn, vi kan flytta femtio ggr, vi kan tja, lite vad som helst egentligen.

2 comments:

Anonymous said...

Jag är allergiker och tycker inte jag har så mycket att säga till om att min bror har hund t ex. Jag får äta medicin när jag ska vara där helt enkelt. Sen kan man ju försöka hjälpas åt, den som har djuret kan ju dammsuga/städa innan man ses osv. Kör hårt säger jag, vad mysigt med en liten kisse!

sarpo said...

Absolut! Så tycker jag med. Och min mamma sa även "jag kan ju inte hindra er från att skaffa katt men nu kommer vi inte kunna umgås förutom på öppen gata". Men det tror jag bara är för att hon inte gillar katter. Hon vänjer sig nog.