Friday, March 31, 2006

fredagsmys

Hej jag har fått beröm idag av VD n här på byrån. Hon sa att hon skulle ha mig i åtanke om det skulle behövas sommarjobbare eller om ngn blev gravid eller slutar eller så för de tycker det har funkat bra med mig. Det känns ju bra. Hon sa också att hon gärna ger referenser till mig om jag behöver. Det är ju skitbra.
Idag har varit en bra dag på praktiken för mig. Jag har tagit och bokat massor utan att ens fråga. Det tycker jag känns som ett framsteg. Vissa saker när jag ska lägga in de i ekonomisystemet är ju lite klurigt och jag minns inte alltid vilka avgifter vi tar på allt. Det är lite svårt att komma ihåg för det är olika på alla. Men charter och tåg är det inga avgifter på så det är bara att sälja så det gör jag… =)

Jaha. Min ekonomi. Vilket skämt. Jag kunde ju tro att jag skulle vilja lägga mig ner och dö men det finns alldeles för mkt livsvilja i mig just nu. Jag mår rätt bra lixom i övrigt, har det bra hemma, har det bra här, våren är på väg, det är fredag. Men när jag tänker (eller förtränger) på min ekonomi så får jag lite andnöd. Det kommer inte gå. Som tur är är allt som ska betalas betalt. Så vitt jag vet iaf. Men kommer det en enda liten oförutsedd utgift så kan jag inte betala den och i så fall får det vänta för jag har verkligen inga pengar. Jag har ca 100 kr kvar till nästa lön och april har inte ens börjat. Vilket skämt.

No comments: