Monday, March 27, 2006

Praktikant

Ibland kan jag bli galen på människor som man arbetar med som inte ger sina kollegor en chans att göra "rätt" eftersom sagde person inte tror att denna kollega kan göra rätt överhuvudtaget. Och som säger saker som "men då tar jag det själv" och suckar.
Jag klarar inte av självförhärligande, människor som tror att de är den enda som klarar av just den här uppgiften och som tror att de är den enda som överhuvudtaget klarar ngt alls. Som om det är så stor skillnad på människorna här. Det är det inte alls kan jag berätta.

Och som praktikant sitter man bredvid och vet inte hur man ska reagera. Eftersom personen i fråga säger åt en att göra på ett visst sätt ("rätt" sätt) fast man vet att det är helt galet. Vad gör man då? Trotsar och säger att det är fel eller ska man hålla god min och göra fel så att personen säger att nej, du ska göra så här eftersom personen inser att det är fel och kommer på det rätta sättet.

Usch, min dag idag här på praktiken är en jobbig dag.

No comments: