Monday, March 20, 2006

Kryssning IGEN

Hej, de här gratisresorna som ingår i jobbet är ju en del man helt klart kan leva med. Det är säkert annorlunda om man åker på längre tripp men ändå. Helgen tillbringades ju i Helsinki. Det var mkt trevligt. Somnade vid sex på morgonen torsdag natt efter ett gäng drinkar som Silja betalade. Upp kl åtta för att åka på en rundtur i designkvarteren i Helsingfors. Det var rätt så trist. Sen hotellvisning på ett asshysst hotell. Om ni vill bo bra och centralt där så ska ni bo på Klaus Kurki, hur snyggt som helst. Och baren! Äeh, det var snyggt som tusan. Vi åt på deras restaurang ”Filmstjärna”, en american burger. Den var väl sådär måste jag säga men det funkade för min bakfylle-hungriga mage. Sen vidare till nästa hotell och sen så kallad FRI TID för att utforska stan på egen hand. Jag och min reskompis gick till båten och sov istället. Sen var det dags för lite seriöst prat och sedan dags för buffe och sen var det bara på det igen. Men det blev en kort och lugn natt. I lördags var det melodifestival och då blev det vin och sprit hemma hos mig och igår var jag bara trött. Så kan det gå.
Jag vet att det är en agentresa på Viking den 1 april men GLÖM det. Jag orkar inte mer nu!

No comments: