Friday, November 25, 2005

Advent

I helgen är det första advent. Det ska bli så mysigt! Jag ska imorgon lördag STÄDA (det är förstås inte så mysigt...) så att det är rent i alla hörn. Min nya dammsugare och jag ska glädjas över de rena fina stora golvytorna. Jag ska tvätta så jag får lita golvyta att städa överhuvudtaget. Det är kläder överallt! Disken ska tas om hand och papper gås igenom. Ekonomi, ekonomi, ekonomi.
Men sen ska jag börja pynta! Det kanske bara blir en stjärna och en elljusstake än så länge. Och en riktigt adventsljusstake förstås med tända ljus. Problemet är att jag inte har några ljus. Mamma kanske har några över. Sen tänkte jag på söndag morgon gå iväg och träna och sedan bjuda mor och mormor på adventsfika med glögg och pepparkakor. Fatta va mysigt! Alla som vill får såklart också komma!

Sen ska vi placera ut alla tomtar och köpa en gran att klä. Det ska verkligen bli så härligt. Jag har aldrig köpt en gran förut. Jag längtar till jul!

3 comments:

Anonymous said...

Julen är inte långt borta. Det är stressigt nu!

Studiomannen said...

Stressa av, anonymous!

Köp en flaska glögg, släng i en jul-CD i stereon, mumsa på lite pepparkakor och njut!

Hade min julhatarperiod för länge sedan. Nu har lilla Peter blivit så stor att han köpt ett gäng julklappar redan! :-D

sarpo said...

Jag hade också en julhatarperiod för ett par år sen. Jag hade inte firat jul hemma på två år och kände inte alls för våran supertraditionella julafton och sa helt sonika till min familj "jag har ingen lust att fira jul och ni får en symbolisk julklapp till ett lågt värde av mig i år". Min syster rev sitt hår (hon har barn) och min mamma tyckte det var lite synd (hon börjar köpa nästa års julklappar under mellandagsrean) men vi klarade oss som familj ändå.

Men nu vill jag verkligen fira jul! Jag längtar så mkt! Den enda smolken i bägaren just nu stavas P E N G A R !!! =(