Friday, November 25, 2005

Dags att börja tänka på refrängen

Jag tror att jag kommer ha en fullkomligt lugn helg som jag sa i tidigare inlägg. Men nu såg jag i metro eller city eller vad det var att de hade gratisträning på nyöppnade SATS i Telefonplan och jag kände direkt "AHA!". Det är ju dags för mig att träna. Gratis är alltid bra. Plus, det bästa av allt, det var ett pass med Karaokecykling! Underrubriken till det passet är "cykla och sjung med". Hej, jag måste ju bara gå dit. Försöker dra med mig I men om inte hon vill får jag väl dra med mig syster L istället. Kan ju alltid fråga. Och om ingen av de vill gå får jag väl helt sonika ta min träningstrunk och cykla ensam.

Jaha, annars då? Jotack, jag är klar med min offert till gruppen till Helsingfors. Jag klarade det! Det hade gått mkt fortare om jag hade kunnat vara här ons-tors men nu blev det så här. Huvudsaken är att jag har fixat det. Helt själv. Hon jag hjälpte tackade mig och tyckte att jag gjort det bra.

Och igår måste jag skryta lite om. Vi hade tentagenomgång och betygsättning med L i affärsjuridiken. Hej, hon kallade mig för en liten solstråle på lektionerna, en ljuspunkt som stack ut och visade engagemang och intresse och därför var jag värd ett mycket starkt VG. Man kan ju inte få mer. Tyvärr. Jag hade 87% rätt på första provet och 88% på det nu i höst. Hurra, hurra, hurra för mig!

2 comments:

Studiomannen said...

Hurrar också, Sarpo!

Karaokespinning? Vaff? Låter ju antingen helt underbart eller sinnessjukt!

Helsinki är en mycket trevlig stad, trots att jag knappt sett solen där. Under ett par veckor under hockey-VM -97 när jag var där och jobbade snöade det t o m i MAJ!

Det var då jag lärde mig att de mest behövliga orden på finska börjar på "k":
Kahvi, kippis, kiitos, kyllä, kyrpä

sarpo said...

Jag vet, man vet inte vad man ska tro om det där påfundet men jag tror ändå att det måste väga över till positivt. Eller? Jag ska iaf prova någon gång. Om de har det på sin lista över återkommande pass det vill säga. Jag kom ju aldrig iväg i lördags....