Wednesday, November 16, 2005

Telefon

Jag pratade med K i telefonen i mer än en halvtimme igår, det var riktigt trevligt! Hon hade det bra där nere i den där studentstaden men det vi diskuterade mest var våra respektive praktikplatser och vår inställning till branschen i stort och vårt intresse av att tillhöra den. Vi var väldigt tveksamma kan jag säga, både till praktiken och till branschen. En av de saker vi pratade om var hur i själva f-n skolan kan skicka ut oss på praktik nu. Det är ju lågsäsong för typ alla inblandade. Utom eventuellt sverige-delen när det ska fixas julkonferenser och kick-offer i januari men det är ju inte mkt att komma med. Speciellt om man som K sitter på privat. Men vad ska man göra i tio veckor när det inte finns ngt att göra? Jag fattar det inte. Det hade varit bättre att sätta tio veckor på våren, 6 nu och ytterligare åtta i vår. Det finns mer att göra då. Sen funderade vi en stund över om det det är oss det är fel på och vår bristande motivation som gör att det inte finns ngt att göra. Men vafan. Varifrån ska motivationen att göra ett bra arbete komma ifrån när det enda man gör är att göra ingenting? Ska jag motivera mig till att sitta och le och se glad ut i tio veckor utifall de eventuellt vill ge mig en uppgift? Hur mkt ska man egentligen behöva be om att få ngt att göra? En gång i veckan, en gång om dagen, en gång i timmen? De vet ju att jag är här herregud. Ska jag ställa mig upp och skrika mitt på golvet? Hellre gör jag trista saker som att sortera agentkuponger i sifferordning än ingenting, jag lovar! Ska jag säga det hundrafemtio ggr?
Min praktikplats har inte en enda gång frågat mig om jag vill med och äta lunch. Inte en enda gång på 4 veckor. Det kallar jag för varmt mottagande. Jag har på eget bevåg ibland satt mig bredvid de när de äter och det är förstås ok men sen då? Idag frågade faktiskt en "men har du mat med dig eller vill du följa med oss?" men det var efter att vi konstaterat att jag måste stanna kvar och passa telefonerna under tiden de andra gick på lunch. Typ.
Förut tänkte jag att jag inte skulle skriva ngt om det här, ifall ngn som det berör skulle läsa men nu skiter jag i det. Jag är upprörd!

Men det var iaf kul att prata med K. Hon kommer till Sthlm nu i veckan eftersom vi har skola nästa vecka. Det ska bli underbart!

No comments: