Friday, November 25, 2005

Grupp till Helsingfors

Jag har fått ett stort ansvar känner jag med denna grupp. Jag vet inte om jag pallar trycket!

Men jag har nog lyckats rätt så bra iaf, förutom några saker som jag råkat glömma eller fattat fel som vanligt, så jag har fått ett shysst pris och tja. Det löser sig!

Är det ngn som vet ngt om migrän? Jag tror jag har fått det såhär på äldre dar. Kan man få det när som helst i livet? Hur gör man för att få den diagnosen, måste man gå till en läkare då eller? Jag har haft så jädrans ont i huvet varenda kväll denna vecka och nu sitter det i även på morgonen. Kan iofs ha med att jag och Tess drack öl igår att göra...jag vet inte. Men det är inte en bakis-huvudvärk. Det känns precis som alla de andra gångerna jag har haft ont nu på senaste.

Jättetrött idag men hade verkligen astrevligt i skolan dessa två dagar och det var väldigt trevligt att pimpla med Tess.

3 comments:

Anonymous said...

hej hej
Jag e oxå såååå trött, jätte jobbigt och jag ångrar mig så mycket att jag tackat ja till att jobba fre lör sön mån tis!! Så direkt efter att jag varit här så åker jag och serverar på järdet ngnstans. Men men jag säger som du de va så trevligt, så det får vara värt att vara lite trött idag! kram

sarpo said...

Jag tror du har rätt Minna. Jag har också tänkt att det är datorn men sen har jag varit två dagar i skolan och inte varit framför datorn... så jag vet inte..

Studiomannen said...

har migrän själv. Minnas beskrivning stämmer bra. Det finns läkarhjälp och medicin att tillgå. Är det spänningshuvudvärk (vilket kan utlösas av stress, om man sover i konstiga ställningar, hårt fysiskt arbete mm mm) ska man inte ta sina migränmediciner. Drick massa vatten och skölj ner ett par tabletter med paracetamol (Curadon, Alvedon, Panodil m fl). Kaffe kan också göra gott. Koffein hjälper ibland. Huvudvärk kan du också få av gungande blodsockerhalt. I teorin hjälper det med en Snickers men i praktiken är det ju inte rätt väg att gå.

Helsingforstips:

Restaurang Zetor (ligger intill Mannerheimsvägen. Alla taxichaffisar hittar) Har du inte varit där väntar barnsligt roliga överraskningar. Och du kommer att vilja ta med menyn hem som souvenir!)