Monday, November 21, 2005

DIF

Stefan Batan till DIF. Jahaja, jag som trodde han endast ville till AIK. Men det kanske kan bli intressant ändå, nu har han ju ändå valt DIF. Man ska inte vara långsint.
Det kan verkligen bli riktigt bra till nästa år. Då vore det iofs typiskt att det går åt helvete istället och det blir ett riktigt mellanår.
Hoppas att det blir ngt shysst i Europa i sommar. Känner att det var ett tag sen jag var ute nu. Var ju tyvärr inte i Cork (även om DIF förlorade så det var ju bra på ett sätt). De enda Europamatcher jag missat de senaste åren är ju Kaunas och Cork. Tror jag. Måste fundera...

EUROPA:
Dublin 02 - där var jag. Asbra resa!
Köpenhamn 02 - åkte minibuss och hade dansgolv i bakluckan. Mycket trevlig resa!
Bordeaux 02 - 400 tappra på plats, varav jag var en.

Belgrad 03 - 250 män och 4 kvinnor. Jag var där. Askul verkligen.

Kaunas 04 - där var jag inte.
Turin 04 - helt sjukt mkt problem och dyrt men till slut stod jag där på Stadio dell Alpi. Askul.

Cork 05 - där var jag inte. Usch, va dålig jag känner mig nu. Men det var omöjligt!

06 - hoppas på ett shysst resmål med ett shysst lag och ett roligt gäng att åka med. Och en fungerande ekonomi. Kan bli svårt med tanke på VM. Jag vill till Tyskland!

4 comments:

Anonymous said...

Jag som inte älskar fotboll som du gör (förutom Zlatan), ger dig en tankeställare; tänk, alla dom fotbollsresor du har gjort, om du hade lagt pengarna på en resa till asien hade du kunnat vara där hur länge som helst!!!!!! ;-)

sarpo said...

Hej, om jag hade åkt till Asien istället hade jag ju såklart haft andra erfarenheter.

Jag skulle vilja klargöra en sak: Alla de pengar som jag lägger på DIF och fotboll är värt det. Jag lovar. Jag vill lägga de pengarna på det för det är vad jag tycker om att göra. Ni kanske tycker jag är dum i huvet men det är sån jag är. När jag var 100%ig 03 la jag kanske en 30000, kanske mer, på det. Jag hade kunnat gjort massor för de pengarna men eftersom jag la pengarna på detta så var det vad jag ville göra. Det är svårt för människor utan fotbollsintresse att förstå, jag vet, men det är såna vi är.

sarpo said...

Jag tar inte illa upp, jag försöker bara förklara att det som verkar märkligt i andras ögon är självklara i mina och såklart tvärtom!

Klart jag inte tar illa upp dummer! Kramkram till dig!

Studiomannen said...

Själv har jag sprätt årslöner på följande:

1. Skivor
2. Fiskeprylar inkl fiskesemestrar
3. alkohol
4. fotbollsmatcher

Det var många år sedan jag åkte regelbundet på bortamatcher, men jag skulle inte för en sekund säga att det var bortkastat. Trots att chansen att få bortabiljetter till Dundee -87 var noll, eller att jag inte fick för mor & far att åka till Hamburg -82 (var 15 år...) Men jag har sett Blåvitt ligga nästan döda på Malmö Stadion -87 för att sedan se Turbo-Tord kvittera och ge Blåvitt ännu ett SM-guld. Det var värt varenda sten som MFF:arna kastade på oss...