Wednesday, November 16, 2005

November

Vanligtvis brukar deppen ha tagit över handen vid detta laget, november är ju en av mina största hatmånader (de andra två är januari-februari) men inte i år. Jag vet inte vad det beror på men jag är faktiskt rätt glad. Kanske är det värmen? Denna tidpunkt brukar annars innebära 1. hat mot mörker 2. hat mot kyla 3. hat mot allt tråkigt jag gör 4. hat mot de svenska årstiderna 5.hat mot livet i största allmänhet men i år är jag ganska förskonad mot detta. Ok, mörkret är ju trist och visst har jag tråkigt ibland men jag vet inte, det är inte som det brukar. Det känns konstigt, som om hela min världsbild blivit rubbad ur ramarna. När ska jag nu bli ledsen och få höstdeppen? Hösten är ju snart över!

När jag tänker tillbaka på mitt år (det måste man ju göra varje år, för att göra bokslut lixom) så ser jag det så här; den mörka, mörka, fruktansvärda våren; den underbart ljusa och härliga sommaren när jag äntligen kunde leva som en vanlig människa och den klara, rätt trevliga hösten. Jag tror tyvärr det har med pengar att göra. Hatar pengar. Just nu hatar jag bristen på pengar, börjar bli sjukt fattig igen. Inte bra lagom till jul, vad ska folk få egentligen i julklapp? Jag får köpa tyg på IKEA och sy dukar och grytlappar. Typ. Om ens det...

1 comment:

Anonymous said...

Hej hej! Pengar ja de suger, hua hårt liv att var student. Man är dömd till fattigdom, om man inte då har föräldrar som har lust att ösa pengar över en. Detta verkar det dock som om varken du eller jag har.
Önskar att jag skulle ha Uma´s ekonomi också...
kram på dig snygging/Tess